Rodzaje programów partnerskich

Programy afiliacyjne są ważną częścią e-commerce i marketingu internetowego. Istnieją od lat i po raz pierwszy były używane w odniesieniu do sieci marketerów, którzy podpisywali się z firmami stowarzyszonymi i promowali własne produkty i usługi. Dziś rozwinęli się tak, że proces marketingu afiliacyjnego odbywa się bezpośrednio między sprzedawcą a partnerem. Sprzedawca oferuje prowizję partnerowi za każdą sprzedaż lub potencjalną sprzedaż, która wynika z jego promowanej witryny.

Dwa główne elementy programów partnerskich to witryna sprzedawcy i program partnerski. Witryna sprzedawcy może być lokalizacją fizyczną lub witryną wirtualną hostowaną przez firmę stowarzyszoną. Na przykład witryny takie jak eBay działają jako programy partnerskie. Gdy kupujący szuka przedmiotu lub usługi i przechodzi do witryny eBay, aby przejść do witryny sprzedawcy, cena przedmiotu jest następnie reklamowana w witrynach stowarzyszonych.

Sprzedawcy często oferują płatność za tę reklamę za akcję lub za potencjalną sprzedaż. Oznacza to, że partner jest obciążany określoną kwotą kosztów reklamy przed dokonaniem sprzedaży lub sprzedaży. Niektóre programy partnerskie nie pobierają żadnych opłat do momentu dokonania konwersji. W tej sytuacji partner otrzymuje wynagrodzenie tylko wtedy, gdy generowana jest sprzedaż lub potencjalna sprzedaż. Inne programy partnerskie płacą partnerowi dopiero po wygenerowaniu sprzedaży lub potencjalnego klienta.

Istnieje wiele różnych rodzajów programów partnerskich. Obejmują one pay per click (PPC), pay per view (PIE), pay per lead (PLC) i pay per sale (CPS). Pay per click to obecnie jeden z najczęściej używanych programów. Kiedy partner kliknie reklamę w witrynie sieci afiliacyjnej, a odwiedzający zostanie przekierowany na stronę sprzedawcy, partner otrzymuje niewielką kwotę kredytu, która jest wykorzystywana do tego, aby reklama była skuteczna. Za każdym razem, gdy partner skieruje gościa na stronę sprzedawcy, wypłacana jest prowizja.

Pay Per Click to najpopularniejszy rodzaj programów partnerskich, ponieważ jest bardzo skuteczny i łatwy do zrozumienia. Partnerzy, którzy z powodzeniem reklamują się za pośrednictwem PPC, otrzymują procent kwoty, którą płaci odwiedzający, gdy dokonają zakupu na stronie sprzedawcy. Z tego powodu partnerzy zarządzający kontami PPC mogą śledzić otrzymane wyniki.

Większość programów handlowych zapewnia zachęty dla partnerów, którzy dobrze zarządzają swoim kontem. Na przykład niektóre programy partnerskie zapewniają zniżkę za każde udane polecenie. Dodatkową korzyścią jest to, że te podmioty stowarzyszone mogą również zostać nagrodzone, jeśli sprzedaż zostanie dokonana w wyniku reklamy.

Koszt reklamy może być bardzo wysoki. Powodem tego jest to, że sprzedawcy często umieszczają banery lub tekst w swoich reklamach. Reklamy te są zazwyczaj czasochłonne i wymagają użycia określonych słów kluczowych lub fraz, aby były skuteczne.

Najlepszą metodą, aby program marketingu afiliacyjnego odniósł sukces, jest śledzenie przez marketera działań swoich partnerów. W ten sposób marketer jest w stanie określić, które z jego metod marketingowych działają i może wprowadzić poprawki. To pozwala mu kontynuować współpracę z podmiotami stowarzyszonymi, nawet po ich opłaceniu.

Pay per click od dawna jest najpopularniejszym sposobem reklamy afiliacyjnej. Google AdWords i Yahoo! Search Marketing to dwie z najlepszych firm typu pay per click. Te programy partnerskie to doskonały sposób na zachęcenie partnerów do promowania swoich witryn internetowych. Za każdym razem, gdy ktoś kliknie reklamę, marketer płaci partnerowi tylko wtedy, gdy odwiedzający dokona zakupu.

Płatność za wyświetlenie to kolejna forma programów partnerskich, w których reklamodawca płaci podmiotom stowarzyszonym tylko wtedy, gdy odwiedzający ich witrynę rzeczywiście kliknie reklamę. Zwykle wiąże się to z niewielką opłatą, ale jest to dobry sposób na zbudowanie klienteli przez partnerów. Sieci afiliacyjne to kolejny doskonały sposób dla sprzedawców na korzystanie z afiliantów. Wiele sieci afiliacyjnych oferuje prowizje do 75% ceny sprzedaży. Prowizje rosną wraz ze sprzedażą wynikającą z reklamy.

Jednym z najpopularniejszych typów programów partnerskich programy-partnerskie.info jest program, który wysyła partnerów do witryn internetowych zawierających treści związane z ich produktami lub usługami. Ten rodzaj programu umożliwia partnerom umieszczanie linków na stronach internetowych bez konieczności tworzenia własnych stron internetowych. Po prostu podają linię podpisu lub łącze do swoich witryn internetowych. Pozwala to podmiotom stowarzyszonym na tworzenie linków do witryn internetowych zawierających treści, którymi zainteresują ich subskrybenci. Ten rodzaj programu jest dobrym sposobem dla handlowców na korzystanie z podmiotów stowarzyszonych, które będą generować leady, a nie generować sprzedaż.